27 Eylül 2007 Perşembe

İÇİMDEN GELDİ....

TAHİRLE ZÜHRE MESELESİ

tahir olmak da ayıp değil zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil,
bütün iş tahirle zühre olabilmekte yani yürekte.

meselâ bir barikatta dövüşerek
meselâ kuzey kutbunu keşfe giderken
meselâ denerken damarlarında bir serumu
ölmek ayıp olur mu?

tahir olmak da ayıp değil zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.

seversin dünyayı doludizgin
ama o bunun farkında değildir
ayrılmak istemezsin dünyadan
ama o senden ayrılacak
yani sen elmayı seviyorsun diye
elmanın da seni sevmesi şart mı?
yani tahiri zühre sevmeseydi artık
yahut hiç sevmeseydi
tahir ne kaybederdi tahirliğinden?

tahir olmak da ayıp değil zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
NAZIM HİKMET

20 anlayan:):

Unknown dedi ki...

Ne ayıp olcek olmaz ...

emel'ce dedi ki...

Ahh aşk:)) Çok severim bu şiiri Emrecim..

Bri; dedi ki...

Ya nazım amcama çok yazık etmişler..Emrecim saolasın içinden ne güzel gelmiş...Ama siz bütün o efsane aşklara inat hep aşık kalın ama hiç ayrılmayın inşallahhhhh

Adsız dedi ki...

daima mutlu ol arkadaşım,Emre ya ben davetiye attım ama sen en iyisi ona benim mali ver canım onun maile atabilirim davetiyeyi azimlice@gmail.com optumm

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Çok güzel bir şiirdir. Üniversite yıllarımın kayıp dostu Tahir'i hatırlatır bana...

Öpüyorum seni ve hep mutlu kalmanı diliyorum...

sessiz balik dedi ki...

merhaba emre
deli bir nazım hikmet şiir severi olarak bu durumda artık yorum bırakmadan okuyup gidemezdim ,yani aslında seni epeydir takip ediyordum .evlilik arifesindesin ya hayırlı olsun diyeyim herşeyden önce
tahirle zühre meselesi bence olabildiğince olgun ve insanca bir aşkı tanımlıyor yani içinde "sahiplenme" olmayan bir aşkı.
ama bu sahiplenmemek hiç ilgilenmemek demek değildir sadece sevdiğine saygı da duyabilmektir.

ırmağın akışını izlemek ,ona hayran olmaktır hatta onunla akmaktır,önüne bir set vurmadan.

pamuk dedi ki...

sevgi??? iyi ki içinden gelmişde tekrar okuma şansı bulabildim çok güzel gerçekden teşekkür ederim...

derin düsünceler dedi ki...

Cok seviyorum bu siiri emrecigim... hatirlatigin icin cok tesekkürler :) öpüyorum canim

Sevgilerimle,
Derin

Sebnem'den dedi ki...

Nazım Hikmet'in bütün şiirleri bu kadar güzel ve içten...

H2o dedi ki...

merhaba emre lola da buldum seni.. bu şiiri bende çok severim, sıkça da mırıldanırım.
senide listeme ekliyorum..
banada bekliyorum...
iyi hafta sonları..

🌼 dedi ki...

ahh bu şiir..ama ben bu şiire ilk yorumu yazdımdı çıkmamış meğersem yaa:((
bu arada EMREEE SOBEEEE!!!AY EBEEE;herneysem sıra sende öpüyorumm

Mutluveumutlu dedi ki...

Emre'cim benide eskilere götürdün canım ya, Eşimle çıktığımız ilk günlerde, bu şiririn kartını bana hediye etmişti, halada saklıyorum :)

emre dedi ki...

Elçin, olmamlı zaten.

Emelce, aşk hiç bitermiii diyorum ben (Ezginin Günlüğü)

Biricitim,sorma ya biz hep öldükten sonra kıymetini anlarız ama kabul etmeyiz ona yaptıklarımızı, inşallah şeker darısı başına diyim ben.

Azimlicim senden mutlu ol çok, kalbin öle temizki hakediyorsun sevgiyi.

İncegülüm canım, tahir hikayeni yazsan ya bloguna okusak bizde.

Sessiz Balık, Hoşgeldin sağolyorumun için çok güzel yazmışsın, son cümlen çok şık olmuş şiirin hakkını veriyor bence. Görüşelim bundan sonra.

Pamukum, gelir böle içimden bazen, rica ederim arada koyaucam böle sevdiğim şiirleri.

Derincim canım ne demek ben daha neler ekliycem bloga dur sen, öperim bende.

Şebnemim ilkim aynen öle katılıyorum fikrine.

Sedaistan hoş geldin, bende mırıldanırım arada, görüşcez bundan böyle.

Nurtanem, ahh dedirtiyor dimi adama, sobe işinede bakarım bir ara söz.

Mutlucum ne güzel şiir dimi, birine aşkını göstermek içinde çok ideal bence, sevgilin yani eşin ne iyi etmiş öle afferim ona.

ev perisi;) dedi ki...

Nasılsın sevgili Emre;))
Bu arada yiğenimin ismi olman hasebiyle ayrı bir sevgim oluştu sana karşı duyrulur;))

Derin Sularda dedi ki...

Emrecim,
Kelimeler sevgi üzerine bir araya gelince ne kadar anlamlı oluyor. Bu şiirle bir kere daha hissettim bunu.
Sevgiyle Kal.
Dilek

LoLa dedi ki...

süpermiş aşk ne güzel şey yaa hele de böle dizelerde...

İLKAY dedi ki...

Emre'cğim Merhaba canım,

"Özlem" yazımı beğenmene çok sevindim....beyinden değil de kalpten gelen bir yazıydı....
Yorumun için sağol canım....
Sevgilerimle,
İlkay

anemon dedi ki...

emreciğim yoksun ya sık yazsana gerçi işin gücün var ebvelnenecen ozaman daha uzun zaman uğramazsın sanırım aaaaa ama bizi atma bi kenara bak biz çcocuk koca arasında birde burdayız

SELIN dedi ki...

cok romantiiiiik.harikasin...

Emre dedi ki...

Ev Perisi, sağolasın :)

Dilekcim, böyle güzel duygular hissettridiysem sana ne mutlu bana, öperim çok.

Lolacım, aşk çok güzel çokkk.

İlkay, hoşgeldin takipteyim seni, ne cevherler varmış görüyoruz sayenizde.

Civciv yazıcamda ilham gelmiyo bu aralar.

Selincim sende harikasın unutma:)

 

designer : anniebluesky : www.bloggeruniversity.blogspot.com