9 Ocak 2008 Çarşamba

GEZELİM & GÖRELİM

Selammm güzel insanlar nasılsınız bakim, yine arayı açmışım ama ya, utanıyorum kendimden vallahi, bu aralar hep sizleri okuyasım var yeni bloglar okuyasım var, linkerime ekleyesim var (hale valla senden bu kelimeler he "yapasım var edesim var" ehiiii:), aslında blogun teknik özlellikleriyle ilgili bişiler yapmak istiyorum ama blogumu dolaylı yollardan uçurmaktan korkuyorum, biyonun dediği gibi şu "profilinize ulaşımı etkinleştirmenizi öneririrz" zımbırtısından fenalık geldi ya. Bakın benim sevgili okuyucularım sakın bana profiline gir şunu yap bunu yap e sen beceriksizsen biz napalım kızımm demeyin, yaptım olmuyo işte olmuyo olmuyo olmuyoooooooo.

Şimdi programımıza kaldığımız yerden ehe pardon gittiğim yerlerden ve sizlerinde görmesini istediğim yerlerden bahsedeceğim olurmu anacım, isteyen gider isteyen gitmez bu beni ilgilendirmez lakin aklınızın köşesinde bulunsun emiiiiiiii:)

Turmuza Büyük Ada Mavi Culuble başlamak istiyorum yüksek müsaadelerinizle;

ÖNCE FOTOLAR TABİKİDE





Gelelim diğer ayrıntılara, bu güzel ve insana dinginlik veren yeri öğrendiğim zamanlarda çok hayıflanmıştım nasıl olurda burnun ucundaki yeri görmezsin diye kaldıki ölede küçük bir burna sahip değilim yani bilen bilir, şimdi burası Büyük Ada'nın Aya Yorgi kilisesine çıkılan yerin biraz daha aşağısında Faytonların Aya Yorgi'ye çıkanları indirdiği son durakda denilen yerden sağa doğru asfalt yolu takip ettiğinizde karşınıza çıkan o güzelim çam ağaçlarının arasında kalmış, sevgililerin yada çocukların yada yaşlıların keyif yapması için her ağaca hamak bağlanmış süper düper ötesi fıstık gibi bir mekan efenim, yukardaki fotolarda malesef hamak fotoları yok çünkülüm kendi sitesinde koymamışlar, neyse burası sadece hamak ortamının olmadığı ayrıca pansiyon hizmetide veren şirin bir yer valla şirin ya gidip görenler olursa bu yazıdan sonra bana hak verecekler. Her hamağın yanında masalar ayrıca hamak ortamından ayrı bir restoran havası verdikleri diğer masaların bulunduğu bölüm de mevcuttur, öyle sessiz öyle sakinki bu durgunluk bi süre sonra çok sesli ortamlara alışkın insanları rahatsız edebilir söliyim yani. Hamağınıza uzanıyorsunuz gözleriniz yarı açık yarı kapalı çam ağçalarının ve bulutların size oynadığı o güzel oyunla hayal alemine dalıyorsunuz ve hafif esen o rüzgarında etiksiyle uykuya bile dalıyorsunuz ve güzel olan bir şey daha istediğiniz kadar vakit geçirebiliyorsunuz orda, ayrıca her çeşti zeytinyağlı yemek ve meze artı çok güzel mangal keyfi mevcut, ama dedim ya salaş olması sizi etkilemesin sakın çok memnun ayrılacaksınız ordan eminim. Ve ben bu yaz orda kalma şansına sahip oldum, inanın müthiş keyifli bir yer hele manzarası Heybeli Ada ve ucundan acuk İstanbul manzarası ama çok uzak gibi geliyor İstanbul insana yada bana öle geldi bilmiyorum, zaten ne zaman adaya gitsem sanki İstanbul'dan kilometrelerce uzaklaşmışım hissini yaşıyorum, iyide oluyor ne yalan diyim, bu yaz kaldığımda 1 kişi oda+kahvaltı 60 ytl idi ayrıca banyosunda sıcak su da var, odalara fotoda gördüğünüz gibi oldukça yüksek tavanlı ve ahşap bir bina zaten, her yer gıcırdıyo yürürken, hele ebnim kaldığım odanın manzarası süperdi gün batışını izlemek ayrıca süperdi ne diyim, valla öyle yazdımki şu an orda olmak istedim ve unutmdana söliyim kış aylarında kapalı, yanılmıyorsam Mayıs ve Eylül ayları arası açık bir mekan, unutmadan bir gün yolunuz düşerse sakın o sıcak havada yürüyelim demeyin canınıza yazık derim, binin faytona öyle çıkın gerçi faytınlar pahalı şayetki kendiniz gibi çiftler yada başka birileriyle binme şansı yakalarsanız öyle binin derim faytona en azından yarı parayı ödersiniz, aman diyim faytonun şöförü farketmesin sakın resmen adamı azarlıyorlar çünkü.

VEEEEE ANNEMİN KÖYÜ, ELÇİNİN KÖYÜ OLAN TERMAL HUZURLARINIZDAAAAAA:)













Benim canımın içi annem Yalova Termal'lidir efenim, sayesinde bu güzel yerleri görme şerefine uzun yıllardır nail olmaktayız maale, burası kaplıcalarıyla ünlüdür şekerler, bende çok severim hamam sefası yapmayı baştan söliyim, aranızda böyle ortamları sevmeyenler olacaktır mutlaka ama ben her gidişimde muhakkak giderim hamama bide hiç unutamadığım sıcak anılarım vardır hamamla ve yıkanma ve sıcakla ilgili onuda burdan okuyabilirsiniz. Ben küçükkene başladı bu hamam maceralarım, biz her Şubat tatilinde muhakkak köye giderdik ve her gidişimizde ben ve dayımın kızları sabahın köründe kalkıp eşyalarımızı hazırlayıp o lapa lapa yağan karın eşliğinde vururduk kendimizi Termal yollarına ama ne keyifli geçerdi hamamda zaman (annemle gitmediysem şayet) kimse olmazdı ki zaten o satte hamamda bizden başka, o sıcacık havuza atardık kendimizi deli gibi yüzerdik (yada ben yüzmeye çalışırdım kaldıki hala yüzme olayında tık yok bende) eğerki annemle gitme gaflet ve delaletinde bulunduysam ki zaten bu kaçınılmazdır hamamdan bi çıkardık resmen kırmızı olmuş suratımız keselenmekten, bide eğer yıkanmak yada keselenmemek için inat yaptıysam (annem benden daha inatçıdır ayrıca) ben koşarım havuzun etrafına o peşimde "gelsene buraya köpek evlat" (bu "köpek evlat" annemin en meşhur lafıdır buda bilginize halada kullanır) va tabiki kaçınılmaz son, oturtur beni ayaklarının üstüne zaten hamam sıcak ötesi cehennem gibi ben deli gibi havuza girmekten bitap düşmüşüm annemde ısrarla hem kafamı hem vücidimi kazıyarak yıkamakta heleki keseden sonra bide sıcak su döktümü bağırmaya bile haliniz kalmıyo çünkü hissizleşiyorsunuz kısaca ben kendi kendime yıkanma dönemine erişene kadar çok çektim annemin beni yıkamasından. Neyse ya ben ne anlatacaktım konu nereye geldi, şimdi bu termal bide oksijen deposudur efenim böle İstanbul'da ki gibi geç saatlere kadar uyuyamazsınız orda erkenden kaldırır temiz hava sizi ayağa ne yorgunluk ne uykusuzluk, zıpkın vedeeee fişşek gibisinizdir. Helede Çınar altında çayınızı yudumlarken ki çok heybetli bir ağaçtır kendisi, kolları bütün o kafeyi kaplar çok da yaşlıdır ayrıca sanırsam 150 den fazla yanlışım varsa Elçin doğrusunu yorumlarda yazsın, kısaca gezmekten zevk ve keyif alacağınız çokta pahalı olmayan otellerin dışında bolca motel ve pansiyonunda bulunduğu bir köydür Termal-Gökçedere, artık annemlerde orda yaşıyorlar, demiştim ya burdaki evde artık hemşire ve ben ikamet ediyoruz, onlarada iyi geldi orası, umarım ilerde bende oraya yerleşirim. Tabi küresel facia buna müsaade ederse.



Ya şimdilik bu kadar değil tabi gezip gördüğüm yerler, diğerlerinide başka bir postta yazarım bi gün. Gitmek isteyen olursa yukarıdaki yerlere yardımcı olurum ben merak etmeyin yane ulaşım, konaklama babındaaaa. Hade öperim anacım en çokundan bayyyyyyy:)

Buda Çınar Altı Cafe bakarmısınız şu heybete tüm cafeyi kaplamış dalları.

24 anlayan:):

Püstüklü Mama dedi ki...

Yahu Termal ne güzel yermiş öyle :) Bayıldım, bayıldım...

HAYAT dedi ki...

ya hamam keyfine bayılırım ben öyle yerler sevilmez mi?
ama bizim fırsatımız olupta maalesef gidemiyoruz ki gittiğin yerler çok güzel olduğu belli okurken bile ordaymış gibi hissettirebiliyorsun:)

Adsız dedi ki...

tatlim geldi süper yerler yaa :)

emre ayrıca o senın dedıgın durum varya , senden kaynaklanmıyor bazen google den kaynaklanabiliyor.Ayaların herşeyi tastamam sorun yok yani

anemon dedi ki...

niye emrecan yazamazmıyım gidesim var yapasım var diye
insan hali bu
ya bu ay ayorgiye nisan aynında alçinle gitme planımız mum dikesimiz dilak tutasımız var bir aksilik olmazsa

odalar güel ve uyugunmuş tam da benim şu ruh halinde gitmem gerekn bir yer
hemde kimse tahmin edemz orda olduğumu
arısnlar tvye versinler ekşın olsun değilmi?


ama neden kapalı bu aylarda ya yada dudaktan kalbenin çekimleri varsa bir günlüğüne belki paşazadenin konağında kalırdım

Unknown dedi ki...

benim köyüm bir tanedir bir tane,ama ben sevmem hamam sefasını,herkez herkezin orasına şurasına bakıyor nazar değiyor sonra bana çookkkk:)))çınar 150 den fazladır bu arada.....Atatürk çay içimiş altında hesap et işte....bende seni yorum manyağı yapardım ama dışarı çıkacağım ....

Derin Sularda dedi ki...

Ay emre ne güzel resimler onlar öyle of ya valla kaçasım geldi evden :))) Sende öyle bir heveslendirici anlatmışsınki olmaz böyle canım yaaa..

Neyse öperim snei çok..

Emre dedi ki...

Püstüklü bu fotolar hiç bişi gidip görmeli valla.

Hislerim ve Ben, hamam sefasını herkez sevmiyo ya hicyen bakımından tabi, gitmek istersen ayarlarız bişi sen merak etme.

Azimli, bekletme sen tatilini şekerim gidiver bir an önce bi yerlere, biliyodum herşeyin gugıldan kaynaklandığını.

Halecim, çok soğuk oralar ya ve kaldığım yerde malesef kalorifer felam yok ama yazın git derim ben oraya.

Elçin, ben nedense o çınar ağacını 300 felam diye hatırlıyom ya.

Dilekcim kaçıralım seni evden ne dersin he:)

Unknown dedi ki...

ekildiği tarihi hatırlıyorsan diyecek sözüm yok :)))

sessiz balik dedi ki...

istanbul denince aklıma hep trafik keşmekeş vesaire geliyor sanki senin bu yazdığın post ise başka bir istanbul , nasıl güzel yerler öyle gerçi yalova istanbulda değil ama o da yakın feribotla pıt geçiverirsin biz bikez yenikapıdan geçmiştik bir düğün vesilesi ile istanbuldaydım da ... oturmayın derim ben oturduğunuz yerde gezin böyle yerleri ki resetleyip geri gelince hayat dayanılır bir hal alsın arkadaşlar di mi

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Kuşum ya.. gıcıklığına mı yapıyon bee?:)) Biliyosun bu gariban kişiye tatil haram. Bir de böyle güzel yerleri göstermişsin..

Senin şu soruna bir çözüm bulamadık ya. Lakin benim ordan tıklayınca çıkıyooo.. zannımca sorun Biyo kedisinde.. hehehehe.:)

🌼 dedi ki...

ÇOK GÜZEL RÜYA GİBİ YERLER BUNLAR..RÜYA GİBİ GÜZEL BİR HAYATIN OLMASINI DİLİYORUM TEKRAR..NASIL BAŞLARSA ÖYLE GİDER DERLER:)))
BENDE BİLİYORUM GÖKÇEDEREYİ MİNİK GÜZEL Bİ YER ÖZLEMİŞİM BENDE GİDİCEM.ÖPÜYORUM

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım yaa ne güzel yerler gezmişsin. Valla sen anlattıkça ben kendimi oralarda hissettim. Bende gitmek istiyorum ama:) Buraları bize tatnıttığın çok iyi old canım, sağolasın. Öptüm

Butterfly dedi ki...

kartpostlladan fırlamıs gıbı bu yer yafff.

berfin dedi ki...

valla dönüşün harika oldu emreciğim. her gelişimde yine mi yok deyip gidiyordum şimdi harika olmuş..resimlere bayıldım.elçin'im köyün çok güzel miş arkadaşım.biz orda komşu olsak daha iyi.emre'm çok saolasın .böyle güzellikleri paylaştığın için.öptüm

renkler dedi ki...

Ah canım feci hamam sefası çekti. Biz bir ara Bolu Termale giderdik. Çoook yıllar önce ama. En son gittiğimizden 3 gün sonra Adapazarı depremi olmuştu. Gittiğimiz grup ile Marmara depreminden yine 2-3 gün önce de Çınarcıktaydık. O arkadaşlar ile nereye gitsek deprem oldu anlayacağın! Aklıma geldi şimdi...

Derin Sularda dedi ki...

Emrecim, yeni konumuz "evlilik" sende yeni evli taze bir gelin olarak bizimle yazabilirsin:)) hikaye öykü değil bu sefer, düşüncelerin, fikirlerin, önerilerin olabilir.
öptüm seni çok çok...

Benim Hayatim dedi ki...

Buraya köy denmez valla süper düper bir ara gitmek lazım şeker :)

aquamarine dedi ki...

ben çok severim hamam sefasını ohh sıcacık ne güzel bu soğuk havada şimdi termalde havuzda olmak vardı...
vee yazında o sessiz sakin yerde hamak sefası yapmak lazım...

Unknown dedi ki...

allahım buralar ne kadar güzel yerler öyleee bayıldımmmm

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Emre
Yazını yazarken paragraf diye bir şey var ya,hani her bölümde enterla alta geçip yazıyı daha okunası bi hale getiriyorsun ya.
Yapabilirsin değil mi?
Biliyordum:)
Aferim kızım
Daha kunaklı bi yazı olur,insanı boğmaz,çıldırtmaz dimi güzel yavrum hade geç sırana.

Kaş göz etme bana kaş göz etme,kanaatini kırarım bak!

Emre dedi ki...

GECİKMELİ CEVAPLAR:

Elçin ????

Sessiz Balık; gerçektende güzel yerler ama daha görmediğim nereler var istanbulda, son cümlenin altınada imzamı atıyorum.


İncem; valla gıcıklığına yapmıyom eğer istersen oralara gitmeyi sana yer ayarlarım valla bak, kıs biyo okuyo yorumları he ona göre:)

Nurcum, valla rüya gibi insan gidince oralara geri dönmek istemiyo, o dinginlik insana huzur veriyo, eyvallah canım benim bende seni öpüyorum.

Muhabbet Çiçeği, güzel yerler demii, sen gitmek iste güzelim bişiler yaparız.

Butterfly, sen bide aslını gör bu fotolar nekiii:)

Berfin, arayı istemeden açıyorum malesef, evliliğin sorumluluğu(hala acemiyimde) ve işyerindeki yoğunlukdan dolayı pek sık yazamıyorum ama takip etmeye gayret ediyorum sizleri. Reca ederim ne demek daha yazarım gittiğim yerleri size.

Renkler, enteresan valla, dikkat edin bundan sonra birlikte gezerken:)

Dilekcim, ben senden az müsade istesem yazmak için olurmu?

Aysun, bi gidip görsen ya nişantaşı termal şubesi gibi:)

Aqua, yazın gelsenize lolayla götüreyim sizi ne dersin ?

Arzum, hoşgeldin ya buaralar neki kimbilir daha ne kadar güzel yerler vardır da bizim gitme şansımız olmayan.

Biyooo, aldım mesajıııııı:)

sessiz balik dedi ki...

nerdesin
yeni yazı nerde
bloga yeni imaj yakışmış da

TATLI CADI dedi ki...

Ah kader arkadaşım ah!Aklıma hamam sefaları mı desem cefaları mı desem hepiciğini getirdin anacım .
Aynı dertten ve aynı hijyen anneden muzdariben mayışmış hamam dönüşlerim bir bir geçiverdi film şeridi gibi.Bayıldım vesselam.
Ben de sizin köye yerleşmek istiyorum,çınarın altında ve 35'imde emekli emekli pineklemek istiyorum yazılı okumak istemiyorum sözlü ve ortalama vermek istemiyorum,karne basılmasın görüş yazmıycaaaaaaammmmmmmm.(Dıt dıt dıt cadı tarih öğretmenimiz bir süreliğine servis dışıdır.Tüm sevenlerine duyrulur.)

ev perisi;) dedi ki...

Selam!

 

designer : anniebluesky : www.bloggeruniversity.blogspot.com